Duyuru!!

Doğruluk Ekseni dizisi maalesef son bulmuştur. Bundan sonra yeni bölüm yayınlanmayacaktır.


Stv bundan sonraki yayın hayatına yeni dizi
lerle devam edecektir:

Kollama

Tek Türkiye

4.Osman

Kader Çizgisi

Kırık Kalpler


bu sezon devam edecek olan dizilerdir.

2 Haziran 2009 Salı

Ekran Budalası Olmadım.!!!


Ankaralı olmasına rağmen, Karadenizli rollerin aranan yüzü olan Gafur Uzuner, 'Doğruluk Ekseni'ndeki Kurban rolü ile farklı bir portre çiziyor. Sürekli ekranda olmak gibi bir kaygısının olmadığını söyleyen Uzuner, "Bu meslekte tavan yok. İnsanın ruhunu okşar, ama onun esiri olmamak lazım." diyor.
Süper Baba, Çiçek Taksi, Tatlı Kaçıklar ve Pembe Panjurlu Ev'deki rolüyle tanıdığımız Gafur Uzuner, 1977 yılında tanıştığı televizyonda onlarca dizi ve filmde rol aldı. Kanal A'da sunduğu 'Söyle Yakıştır'la sokağa inen Uzuner, Samanyolu'nda salı günleri ekrana gelen 'Doğruluk Ekseni'nde Kurban karakterini oynuyor. Dizide ettiği beylik laflarla adeta izleyiciye ders veren Uzuner'den dua isteyenlerin ve elini öpmek için ceketini düğmeleyerek seti aşındıranların haddi hesabı yok. Kurban'ın kendisi için verimli bir rol olduğunu söyleyen Uzuner, "Bu meslekte tavan yok. İnsanın ruhunu okşar ama onun esiri olmamak lazım. Ekranda görünmek hoşuma gider, ama hiçbir zaman ekran budalası olmadım." diyor. Gafur Uzuner ile dizinin çekildiği Beypazarı'nda Kurban rolünü, oynamayı hayal ettiği rolü, Ankaralı olmasına rağmen neden Karadenizli rollerinde görev aldığını konuştuk.
'Kurban' küçük ama işlevi olan bir rol. Ne tür geri dönüşler oluyor?

Keyif aldığım bir iş 'Doğruluk Ekseni'. Kurban rolü ise içi doldurulabilecek, üretken bir rol. Seyirci ceketini düğmeleyip geliyor yanıma. Elimi öpmek isteyenler, dua isteyenler oldukça fazla. Bir yerde ayak ayak üstüne atarken bile düşünüyorum. Yazanların emeğini teslim etmek lazım. Bize ne malzeme gelirse onunla yemek yapıyoruz.
Onlarca dizi ve filmde rol aldınız. Geriye döndüğünüz zaman ne düşünüyorsunuz?

Dolabı açıyorum, rol aldığım yüzlerce kaset. Televizyonculuk buza yazı yazmaktır. Önemli olan karşılaştığın insanların aileden biri gibi yaklaşmaları. Allah'a şükür bizi öyle görüyorlar. Kurban rolü de bu imaja uygun. Oynamayı hayal ettiğiniz bir rol var mı? Ezber bozmak istiyorum. Aynı şeyleri oynamak değil de aykırı bir şeyi oynamak önemli. Yani bana asla teklif edilemeyecek rolün üstesinden gelmek beni tatmin eder. Ne olursa olsun... Ankaralısınız, ama izleyiciler sizi Karadenizli rollerde tanıdı... Bütün şiveleri çok iyi konuşurum. Bu Allah vergisi bir durum. Ama 'Karadenizli oynar' noktasından uzak düşünen cesur yönetmenlerden de görev bekliyorum. Her gün çalışmak zorunda da değilim. Oyuncu olarak elbette kamera karşısında olmak istiyorum, ama her dakika oynamak istemem. Geçmişe dair kırgınlıklarınız oldu mu? Yok. Bu işlerin yalan dünya işleri olduğunu bilen biriyim. Entrika başka mesleklerde var, bizde de var. Oyunculukta aç sefil kalan ağabeylerim oldu. Kendi hataları. Bir gece para kazanıyorsun, onu o gece bitirmen şart değil. Yıllardır oynamadığınız film-dizi kalmadı. Yeter doydum dediğiniz oldu mu? Bu konuda doyum söz konusu olmaz. Onun tavanı yok. Görünmek hoşuma gider, ama hiçbir zaman ekran budalası olmadım. Çoğu arkadaşım alkolik oldu, yuvası dağıldı. Sizin için iyi bir karakter oyuncusu deniyor. Bundan rahatsız oluyor musunuz? Jön olmaktan daha iyidir. İkinci adam olmak avantajlı; çünkü daha çok yer bulursun. Ayrıca benim de başrol oynadığım işler oldu...

Aliye, ikinci baharını yaşamak üzere!..Doğruluk Ekseni'nde Yakup ve Rüya başarılı bir böbrek ameliyatından sonra ailelerinin bir sürprizi ile karşılaşır. Işıl ise Uğur'dan kızını korumak için düştüğü yerden kalkmak zorundadır. Fikret, hatalarını telafi edemezken, Aliye, yaşadığı kötü olaylardan sonra ikinci baharı yaşamak üzeredir.

SAMANYOLU 19.40

Zaman Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder